onsdag 21 juli 2010

Personal Jesus

Reach out and touch faith. Jag plockar bland dagens erbjudanden, linnen, toppar, små, små trosor. Gnider mej på en sidan av skinkan, myggbett, fästingbett, jag vet inte, jag bryr mej inte. Käre Jesus, käre personlige Jesus, finns du där? Är du här?
Lift up the reciever, I'll make you a believer. Det kan inte vara så enkelt och ändå, rösten som glider igenom högtalarna, där är den, det är så enkelt, bara ta emot. Kan du ta emot? Är du redo?
Nä. Jag är väl inte det.
Inte om du först gör det här för mej. Och det här. Och kanske det här.
Kanske då.
Men jag är inte säker ändå. Jag litar inte på dej. Det är väl det du allra helst vill. Nån som litar villkorslöst. Själva adelsmärket. Abraham och Isak. Men det är ju sinnessjukt.
I will deliver, you know I'm a forgiver. Ja, tjena.
Gör det här för mej och det här. Sen kan vi snacka.
OK?

2 kommentarer:

  1. Att skriva värdiga kommentarer hos duktiga puffare är så svårt. Så svårt. Jag skulle vilja kunna som du. Greppa historien när den glider förbi. Smycka den precist och lagom.

    "I will deliver, you know I'm a forgiver. Ja, tjena.
    Gör det här för mej och det här. Sen kan vi snacka.
    OK?"

    Just så.

    Att du kommer att finnas i kalendern, tar jag för givet.

    (Mot mig är du alltför vänlig. Jag försöker, det är en början kanske. Blir glad för dina ord.)

    SvaraRadera
  2. Hej, hej, hej. Så väldans glad för din hälsning!! Har trillat ur skrivandet lite, och då inte heller kommenterat, dumt... Men har läst. Och dina texter skär rakt in, varje gång. Som jag skrivit förr; de gör något med en. Kalibrerar, skalar bort, helar. Jag ska kommentera "bakåt" lite hos dig, ett par saker jag tänkt.
    I denna älskar jag de små, små trosorna och den stora, kliande skinkan; och "Kan du ta emot? Är du redo? Nä. Jag är väl inte det." Glimrande. :-)

    Om rekommendation: hjälp, är du klok. Tack, det värmer SÅ!!
    Betr. urval: Svårt att bedöma eget. Om du inte känner någon pekoralvarning för Sömmerskan, så gärna! Och om jag skulle plocka en till vore det kanske Marshmallow (17 mars), eller Glöd (23 mars) eller Ditt ansikte förråder inte.. (30 mars).

    Att du ska vara med tar även jag för givet. Fast vill helst ha en hel bok med bara dina. Också.

    SvaraRadera