måndag 18 oktober 2010

Palpera dej

Punkterna där det gör som mest ont. Dit vill jag. Jag har inte haft dej förrän jag gjort dej illa. Ställt den sista frågan, den otänkbara. Den du skyggar inför. Skyddar dej ifrån. Varit där och tryckt. Väntat. Tryckt lite hårdare. Nöjd när du brutit ihop.
Tröstat dej sen. Med kall glass och varm famn.

Jag vill ha alla dina hemligheter. Din skam, dina tillkortakommanden ska du lägga i mitt knä. Dina fula tankar. Jag behöver dom. I skuggorna efteråt ska jag kyssa dej hundra gånger, tusen gånger. När du är ren. Tömd.
Sen ska jag börja berätta om mej.

9 kommentarer:

  1. Fint om garantier man aldrig får hur gärna man än vill.

    SvaraRadera
  2. Jag känner ett obehag inför "jag" i texten. Jag anar ett ägandebehov, att ha kontroll över någon annan. Är det kärlek?

    Intressant läsning som alltid.

    SvaraRadera
  3. Kändes nästan som en barnmisshandel.
    Jag fick konstiga bilder jag.
    Bra text intressant

    SvaraRadera
  4. Jaget känns lite otäckt, skrämmande men jag är inte helt säker. Väldigt effektfullt, gillar mystiken!

    SvaraRadera
  5. Håller med Ethel. Obehaglig text, en person som gillar makt?

    SvaraRadera
  6. Åh, jag gillar verkligen den här texten. Riva ner muren innan man vågar blotta sig själv.

    SvaraRadera
  7. Håller med Ethel. Har det att göra med ens eget liv hur man uppfattar texten? Den var i alla fall bra, väckte känslor o funderingar.

    SvaraRadera

  8. JÄVLA
    bra

    Kanske stannar du då
    kanske är du redo då
    att höra
    att älska mig ändå

    SvaraRadera