tisdag 23 juni 2009

174

Vila. Jag ska vila. Titta, nu lägger jag mej ner och sätter på avslappningsbandet. Fast först måste jag kissa. Men nu. Vilken äcklig röst han har. På bandet. Han är nog alltför mager med smutsiga naglar. Det går inte att vila till det här. Jag sätter på Bach istället. Partitan med Martha Argerich. Fast cd:n är borta. Fodralet är här, men cd:n. Var hade jag den sist? I sovrummet? I bilen. Ingenstans. Jag tar nån annan. Pöntinen. Å, vilket efternamn. Jag heter Pöntinen, jag vill ha ett lån. Bort med den. Vila. Det finns en klädmärke som heter Vila. Vila vid denna källa. Hur går den sen. Nåt med pimpinella. Vitt vin och pimpinella. Rött vin och pimpinella? Vad är pimpinella? Pimpsten vet jag vad det är. Måste slå upp. Sen. Nej, nu. Jaha. Flockblomstriga växter. Anis. Anus. Haha. Har inget vin hemma. Inget snus. Utan snus försmäkta vi på denna ö. Kissnödig igen. Det var då själva fan. Här har posten kommit. Räkning, räkning, katalog från Gudrun Sjödén. Å, den. Å den också. Vila. Vila i lila. Håll tyst. Tänk på andningen. Fokusera på fötterna. Du är tung i fötterna. Nej. Men jag har en hälspricka. Till den behöver man pimpsten. Och under tiden man tar ett fotbad kan man dricka vin och bläddra i katalogen från Gudrun. Lägga en beställning när man är på snusen, för annars vågar man inte med dom priserna.
Vila, var det ja.

9 kommentarer:

  1. Rolig text som man kan känna igen sig lite i ;-)

    SvaraRadera
  2. Skitbra...och som du fick ihop det på slutet! Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, vad ska man säga. Vardagen har verkligen en tendens att få tankarna att gå på högvarv. Det blir ingen riktig vila utan balans mellan fysisk och mental trötthet.

    SvaraRadera
  4. Precis så där är det ju. Det finns så mycket som ska hinnas med, som lockar. Men man borde nog ta sig tid till den där vilan ibland också. /Betty

    SvaraRadera
  5. Hej och hå det var inte mycket vila i den personen, det började krypa i mig. Det illustrerar så bra hur tankar kan löpa!

    SvaraRadera
  6. Rolig text, finurliga övergångar, Bra skrivet.

    SvaraRadera
  7. Hej...du får en nalle av mig...hämta den på min sida. kram

    SvaraRadera
  8. så kul och full av igenkänning!

    SvaraRadera