måndag 5 januari 2009

Utmaning 5 5/1-09

-Jag älskar dej.
-Jag älskar dej med.
Tour de ski, med gråten i halsen. Damernas slalom i två åk, snyter mej i en sträv pappersnäsduk.
-Är du ledsen?
-Bara förkyld.
Sitter i soffan, kan inte resa mej upp. Det är ljust ute, fönstren är lika kladdiga som jag. Jag blir kvar hela dan, det är snooker på eurosport, backhoppning och en dokumentär om Cristiano Ronaldo och hans sexmissbruk. Han har en bred vit slips på många av bilderna. Den ser faktiskt inte klok ut.
Telefonen ringer fyra gånger, jag svarar, men kommer sen inte ihåg vem som ringt eller vad jag har sagt.

Han har varit ute länge, på vinterpicknick, druckit varm choklad med rom, han har ingridmariekinder.
-Jag går och lägger mej.
-Är det nåt som är fel?
-Nej, inget, allt är bra, jättebra.

3 kommentarer:

  1. Hej Lillemor, tack för ditt besök i Elliot blogg. klart dina hundar kan öppna en blogg, Humla har haft en i tre år nu och Elliot verkar kunna detta oxå.. hoppas vi ses någon gång i år.

    Lena

    SvaraRadera
  2. Jag undrar vad som är sant och vad som är lögn...:)
    Men jag kan hålla mig!

    SvaraRadera
  3. Nu har jag bestämt mig för att följa din blogg.
    Lena

    SvaraRadera