tisdag 27 januari 2009

27

Jag har redan tagit livet av dej en gång. Bara så att du vet.
Men det räckte inte för att driva ut dej. Du upptar mina tankar nu, du får mej att snegla över axeln, du får mej att vara rädd för skuggorna som samlas i parken.
Du har väckt nåt i mej, en moderskänsla som är polerad och dödlig. Svarta pärlor med en infattad vass hörntand som borde ha fått vila ifred i sin monter. För det ska du skämmas.

Du har tagit hem kvinnan som du låtsades beskydda och vara vän med. Hon fick er dubbelsäng och besök om nätterna. Du gjorde min lillasyster till Hagar.
Du har strött kvitton på kondomer och dyra nätter omkring dej och log när min syster upptäckte dom. Fortsatte att le när hon ställde dej mot väggen. Du kan le om du vill, bara du skäms.

Du har haft tusen ansikten. Du lever i bottenslammet bland sopor och blinda fiskar. Du valde att höja handen. Och höja den om och om igen. För dej finns ingen nåd.
Bara skam.

9 kommentarer:

  1. O, ruggigt! Ditt språk är beroendeframkallande. Lever fortfarande på tulpanerna från igår...

    SvaraRadera
  2. Instämmer med Marmoria. Bär också fortfarande på gräddkoleparkett och viskande tulpaner. Och mannen i dagens text ... kanske är jag inte ensam om att tro att jag träffat honom vid ett tidigare tillfälle?! Mannen "med tusen ansikten". Ja, han bör skämmas! //Sofie

    SvaraRadera

  3. jävla
    bra

    På kräket
    jag instämmer
    helhjärtat

    SvaraRadera
  4. Jag har redan tagit livet av dej en gång.
    Vilken början, såklart jag dras med, dras med och vill också krama livet ur honom rad efter rad.
    Snyggt gjort!!!

    SvaraRadera
  5. Brrrr.....känns allt för bekant. Otäckt, utan att jag riktigt kunde sätta fingret på det. Du är fantastiskt bra! Tycker jag! Cissi

    SvaraRadera
  6. Den här tyckte jag om. Framför allt början; första stycket. Oj.

    SvaraRadera
  7. himmel kvinna, jag skäms för att han finns.
    "gjord min syster till Hagar"
    Starkt!

    SvaraRadera
  8. Jihaa... Jag storknar.

    SvaraRadera
  9. Men du är ju alldeles briljant. Sitter mållös och gapar, måste bara ha mer...skriv mer, jag vill läsa allt.

    SvaraRadera